Het laatste weekend Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu Het laatste weekend Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

Het laatste weekend Chengdu

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

09 Maart 2007 | China, Chengdu

Wij gaan ons laatste weekend in. De afgelopen week was Lia in Nederland, sinds maandag. Wij hebben ons met zijn 3-tjes goed vermaakt.
We gaan de chinezen echt missen. Het zijn allemaal heel vriendelijke mensen.
Wat erg opvalt is dat ze heel aso (auto)rijden maar dat er nooit een chauffeur/wandelaar/fietser of wie er ook op de weg zich voortbeweegt boos wordt op de ander. Totaal geen irritatie tegenover de rij-stijl. Dat is toch een verademing ten opzichte van het gevloek en getier in Nederland waar ik zelf ook wat van kan hoor. De mens is hier geduldiger.
Ook missen wij vast het eten voor 3 euro voor 3 man inclusief bier.
De vrouw met haar aquarium op de fiets, ze verkoopt visjes en de konijntjes hangen ook aan haar fiets.
Wij de enige toerist zijn. Ziet geen bleekscheet.
Wij in dure wijk een mooie broek voor Huub kopen voor 11 euro.
Ondanks de armoede hier niet gebedeld wordt.
Er geen kinderwagen te zien zijn. Kinderen worden gedragen, meestal op de rug.
De taxichauffeurs worden waarschijnlijk nooit overvallen want ze hebben pakken geld op hun dashboord liggen als wisselgeld. Het is hier veilig, tot nu toe.
Ik ga het niet over mij afroepen.

Lia komt zaterdag in de middag en dan gaan wij 4-tjes nog heel veel doen en vooral genieten.
Nog even naar de chinese massage, oef dat zal ik missen hoor, om de dag massage.
Zondagochtend gaan wij slangen, kikkers en schildpadden kopen.
In de avond geeft Sim van het guesthouse een party voor iedereen die mee wil doen (wij zijn gast) en dan gaan we slang enzo klaarmaken (eerst killen) en opeten. Ja of ik er aan meedoe dat zie ik nog wel.
Ze hebben hier ook heerlijke zelfgemaakte friet....

Maandag staat in het teken van ons vertrek naar Nederland.

Waar ook weer een hele grote verandering voor de deur staat.
Als alles rond komt krijgen wij 10 april de sleutel van ons nieuwe appartement in Bentveld! Wij gaan dus Zwanenburg verlaten na de verbouwing van het appartement. De foto's van de verbouwing ga ik ook op deze site zetten zodat jullie allemaal mee kunnen genieten van de verbouwing en verhuizing.

Het blijft dus voorlopig nog even
Gert-Jan en Anita, Waar ben jij!

Lieve allemaal, in Nederland zal ik meer foto's van China op de site zetten.
Tot gauw allemaal, Liefs van ons 4-tjes

• 09 Maart 2007 - 17:08

C&A:

Wat gaat een vakantie eigenlijk snel ! En wat zullen jullie het inderdaad missen al die chinezen...........
    Wat leuk van jullie nieuwe apartement !
    We zullen het blijven volgen, veel plezier nog het laatste weekend en eet smakelijk :-))

Arthur & Caroline

• 09 Maart 2007 - 22:36

Truus:

Hallo, ja de tijd vliegt om! Lia is nu onderweg naar jullie en heeft er weer veel zin in!! Haal nog maar even alles eruit wat erin zit, massage, kikkers, slangen en weet ik veel wat, maar vooral, geniet ervan!!!!!!!
    Knuf Truus

• 10 Maart 2007 - 06:14

Ineke:

Wat een nieuws allemaal en veranderingen op til! We bellen wel als jullie terug zijn om bij te kletsen. Waar is Bentveld? Liefs vanuit NZ, Berry en Inekexx

• 10 Maart 2007 - 06:31

Richard:

Lieverd, vergeet niet een kikker voor mij mee te nemen want ik kan best wel een mooie prins gebruiken in Mokum.

Levende kikkers die vervolgens een doodsklap krijgen om daarna te worden genuttigd, "rare jongens, die Chinezen".

In UK heb ik eens 'caved alligator' gegegeten en moet zeggen dat het bestgoed smaakte

Wist je dat dat Jantje Smit uit Volendam ook pas naar China is geweest ?

In ons "kikker landje" wordt het dit week-end een beetje lente, de dagen lengen al en voor vandaag (= zaterdag 10 maart) wordt veel zon voorspeld met 15 graden, dus ben vroeg uit mijn jongenbedje ogestaan en mijn Rayban ligt al klaar.....

Als je tijd hebt, vertel dan eens wat jij/jullie nouhet mooiste vind/vond aan China en wat jjij/jullie het meest vreselijkst vonden, ben benieuwd.

Grappig, eet nooit "chinees" maar heb deze week weer eens Babi Panging (nummero 111 op de kaart gegeten) best lekkers hoor

Passen jullie op jezelf en elkaar enne.... genieten doen jullie al en gelijk heb je.

Veel liefs
    Richard xx

• 10 Maart 2007 - 06:33

Richard:

Wist je dat dat Jantje Smit uit Volendam ook pas naar China is geweest ?

Veel liefs
    Richard xx

• 10 Maart 2007 - 19:26

Anneke:

Nog veel plezier en goede reis. Ik ga maandagochtend naar Nederland rijden. Bel jullie dinsdag. Kus Ann

• 11 Maart 2007 - 11:31

Simonne En Rob:

Bedankt voor jullie lieve kaart. We hebben zojuist jullie reisverslag doorgenomen en er van genoten. Na zoveel dagen chinees zijn de taalfouten je van harte vergeven hoor. Wij hopen dat jullie een goede terugreis hebben en moeten binnekort maar weer eens gezellgi bijpraten. liefs Rob en Simonne.

• 11 Maart 2007 - 16:46

Piet En Rita:

Alle loodjes, slangen en al die enge beesten, wegen het zwaarst om weg te gaan uit dit fantastische land.
    Geniet van jullie galgenmaal en een
    heel goede reis terug.
    Liefs en dikke kus
    piet en rita

• 11 Maart 2007 - 21:03

Thea En Mart:

maak er nog iets fantastisch van, kan eiegenlijk nietna alles wat we al gelezen hebben. Kikker is heerlijk, slang lijkt me lang draaaaadig, je moet hardzuigen of blazen om de vulling te bemachtigen.wensen jullie nog een leuke knappe en enerverende maaltijd. en een goede vlucht naar huis, Zijn stinkend jaloers en ook wel heel erg benieuwd naar jullie verhalen. O ja,we krgen mooie foto,s uit antartica van bastam. knuf voor julie 4tjes.