Wij aerden al heel leuk - Reisverslag uit Bentveld, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu Wij aerden al heel leuk - Reisverslag uit Bentveld, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

Wij aerden al heel leuk

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

12 November 2007 | Nederland, Bentveld

Wij zijn nu al een maandje in het Bentveldse en we hebben al weer een heleboel meegemaakt.
Om te beginnen, wij vinden het hier heel fijn. De natuur om onze woonplek is heel mooi. Ik heb ook al mijn eerste hert in de duinen gescoord terwijl ik mijn boodschapjes op de fiets had gedaan in Zandvoort. Dat is echt genieten.

Wij zijn 12 oktober uit Zwanenburg vertrokken met de laatste spullen en de huisdieren.

Maar voordat het zover was moest er nog heel wat gebeuren. De keuken stond nog in fijne Ikea dozen in de huiskamer en daar moest toch echt een hele mooie strakke keuken van worden gemaakt. Met de ontembare energie van Martin staat er nu een keuken die ik de eerste 2 weken niet heb durven gebruiken, ZO MOOI.
Thea, de vrouw van Martin willen wij ook heel hartelijk bedanken voor het feit dat Martin hier zo veel heeft geholpen.
Martin is alweer op pad.
Hij doet de sponsorrally, te volgen via www.amsterdamdakar.nl hij rijdt in
groep 2 team 1229 uit Middelie.

Het was of uit eten gaan of een bord sla op de knieen. Dat is ook heel leuk de eerste 2 weken maar dan moeten er toch eens paar pannetjes op de kookplaat.
Nog steeds vind ik het moeilijk om iets vuil te maken maar het moet. Ben heus niet fobisch maar toch.

Ondanks alle drukte hebben wij toch een weekje bouwvak gepland. Wij vlogen gelijk met mijn ouders naar ons huis in Spanje. Daar hadden wij een auto gehuurd om ook zo af en toe even bij Bas en Tamara langs te kunnen. Die werkten voor Select Camp in Rosas op een camping.
Wij hebben Bas en Tam verrast want we hadden niet verteld dat wij meekwamen naar Spanje. Maar wij missen ze en we waren heel nieuwsgierig hoe Pancho, hun puppy boxer, eruit ziet. De verrassing was groot en wij hebben Bas en Tam in die week 3 keer gezien, dat is weinig maar wel heel fijn. Ze hebben zelfs in het weekend 2 nachten in Tossa gelogeerd bij ons en dat was genieten.
Na een week gingen wij weer naar het klushuis en mijn pa en ma bleven nog 2 weken. We hebben ook gezorgd dat Thijs en Chantal een paar dagen bij Bas en Tam langs konden op de camping. Ook zij hebben het alle-4 heel fijn gehad samen. Voor Thijs en Chantal braken vanaf dat moment ook heel drukke tijden aan.
Als zij bij ons op Amestelle langs kwamen hadden zij steevast een paar verhuisdozen bij zich. Wij werden zo langzamerhand echt het huis uit gewerkt. De slaapkamer hebben zij opnieuw behangen terwijl wij er nog woonde en de hal is van wit naar rood gegaan.

De laatste maand hebben wij extra hulp ingehuurd, neef Gerry heeft alle plafonds en muren gewit. Dat is een te zware klus voor GJ, Exan de stucer heeft de schouw afgestuct, over een poosje komt de houtkachel. Dan is der Karsten gekomen om unsere vloer te leggen. De vloer lag strak de dag voordat wij verhuisden en 12 uur na de verhuizing zat er een dikke diepe kras op de vloer. De eerste kras, vlek, deuk of andere ramp kan niet snel genoeg komen en daar was die dan.
De bank had last gehad van de verhuizing, werd verschoven en zette zijn punt.
De reparatie komt op het lijstje nog af te maken zaken of het went gewoon.


Nu wij hier zo'n maandje wonen begint het enige vorm te krijgen. Alhoewel er nog heel veel verhuisdozen zijn uit te pakken en iedere doos is een verrassingspakket. Kijk, ik heb wel enigszins logisch ingepakt maar als er ergens in een doos nog een plekje was ging er wel eens iets in wat ik nu toch echt heel erg mis. bv de kabel van onze printer..........
en nog een heleboel meer.
Uitpakken kunnen wij nog niet alles omdat we nog niet voldoende kastruimte hebben. De vorm is er wel van de kasten maar we missen de planken cq de glasplaten nog. En nu wij hier zijn willen we ook genieten als de zon schijnt of het droog weer is. We gaan er dan op de fiets op uit. De ergste druk is er af en dat is wel zo fijn.
Ooit zijn we helemaal klaar en dan kan iedereen langs komen om deze fijne plek te bewonderen.

Het gewone leven zonder verbouwing pakken wij ook weer een beetje op. Ik ga sinds september naar de Volks Universiteit te Haarlem voor de beginners cursus tekenen en schilderen. Dat geeft een ontspanning die ik ongekend vind. Die 2 en half uur op de dinsdagochtend denk ik niet wat er nog allemaal moet. Heerlijk.
GJ geniet, nu ja, zo af en toe van Ajax, in ieder geval gaat hij met zijn vriend Paul en maten er heen en geniet van een biertje voor en na de wedstrijd.
Ook heel belangrijk.

Verder komen er nog wel wat klussen op GJ zijn pad. Thijs en Chantal hebben heel Amestelle op zijn kop gezet, Ann, de zus van GJ krijgt 19 november de sleutel van haar nieuwe Haarlemse plek, Bas en Tam komen begin december naar Nederland, volgens de laatste berichten, maar bij hen is het eerst zien dan geloven, zij willen ook graag een andere woning ipv. de Kinkerstraat en dan eind december gaan onze lieve vrienden Lia en Huub Almere verruilen voor Donkerbroek-Friesland.

Wij willen ook nog naar Spanje maar onze hond Tossa is te ziek om bij mijn ouders, vaste oppassers zo'n beetje, achter te laten. Dus wij blijven hier totdat.......

Dit is het laatste bericht vanuit het (klus) huis.
Wij bedanken iedereen die een berichtje, kaartje of belletje heeft gemaakt.
Wij gaan nu genieten van de duinen en jullie zijn van harte welkom....
in het nieuwe jaar.

Als wij weer iets gaan ondernemen dan kunnen jullie ons weer via deze site volgen.

Liefs van Gert-Jan en Anita

ps. foto's volgen morgen het is nu 0.30 uur ik ga mijn mandje in.

  • 14 November 2007 - 13:53

    Edith En Peter:

    Eindelijk weer even op jullie site gekeken, ziet er prachtig uit en gelukkig weer een beetje relaxen. We gaan zeker een keer langs komen het plan was op de fiets, maar dat zei ik 2 maanden geleden. Ik rijd af en toe langs Bentveld met een vriendin voor een cursus maar voor langskomen is dan geen tijd.Goed om te horen dat jullie zo genieten. Ik ga dit weekend naar een vriendin in Parijs, ik dacht heel riant met de Thalys maar met al die stakingen weet ik niet of het zo riant is en of het zowiezo lukt.
    Liefs en geniet van jullie mooie plek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gert-Jan en Anita

Wij gaan op een tweede Huwelijksreis to USA!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 26716

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 07 Mei 2015

Honeymoon

30 Oktober 2013 - 10 December 2013

We go to the Thai and the Laosianen.

30 Oktober 2013 - 10 December 2013

De horizon verleggen...

22 Januari 2010 - 20 Februari 2010

Retourtje Zwanenburg

18 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: