Twee stappen naar voren en eentje achteruit! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu Twee stappen naar voren en eentje achteruit! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

Twee stappen naar voren en eentje achteruit!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

14 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Alle dagen wordt er hard gewerkt door GJ en hij krijgt heel veel hulp van Martin tot laat in de avond.
Het lijken wel ACA-werktijden.
Maar iedere dag zijn wij weer dichter bij de verhuizing.

De huiskamer is stuc klaar.
De balk tussen de huiskamer en de eetkamer was iets waar GJ heel veel over heeft getwijfeld door allerlei verschillende inzichten en uiteindelijk heeft GJ besloten om voor alle veiligheid toch op zoek te gaan naar een balk. Een zogenaamde H-balk. Na enig speurwerk op internet kon hij in de provincie Groningen in de plaats "What's in the name" NUIS een balk kopen die volgens de Marktplaats advertentie en de verkoopster precies in onze auto zou passen, 280cm.
200 kilometer verder was GJ om 21.30 uur in Nuis. En de balk lag voor hem, 350 lang, om gek van te worden na een dag heel hard gewerkt te hebben. Terwijl Cobie, de verkoopster, nog via mail liet weten, tillen met 2 man geen probleem joch.
Ja daaaaag, nergens in het godverlaten dorp om 22.00 uur nog een slijpmachine te pakken te krijgen dus GJ verlaat Nuis weer, zonder balk.
Oef dat was echt even heel hard balen.
Na enig speurwerk van formaat komt hij op de sloop bij ons om de hoek in Vijfhuizen terecht bij Autopiraat, ja zo heet dat bedrijf en hij heeft prima H-balken.

De balken liggen er nu in en de stempels zijn weer naar het verhuurbedrijf.

Deze week is alle puin opgehaald door Van de Stoel waar we een 9 kub bak van hadden gehuurd. Negen kub........ zal wel effe meer zijn geweest maar het is weg.
Ook natuurlijk alle troep die onze aanstaande buren er bij hebben gegooid want zo werkt het met die bakken.
De een gooit er een autoband op want die mag je nergens aanleveren zonder dat het je poen kost en het is wel Bentveld ja, je kan ook echt niet voor niets in die te grote huizen wonen, de ander gooit er een doos op met NAW-gegevens leuk hoor die nieuwe buren en de buurman gooit er zijn verpakkingen van zijn nieuwe slipjes op. Volgens mij kan dat heel makkelijk in de papierbak dus milieufreak die ik ben heb ik al het papier er tussenuit gehaald en het bij onze plaatselijke
voetbalvereniging SV Halfweg in de papier container gedaan.

Voor de eetkamer met toegang naar ons balkon hebben wij een schuifpui besteld. Die wordt ergens deze zomer geleverd tezamen met een rolluik. Een soort beveiliging voor als wij naar Tossa gaan en we kunnen onze terrasmeubeltjes mooi achter laten staan.

De badkamer begint er op te lijken. De cv is gekocht, de muurtjes zijn opgebouwd. Op het muurtje voor de douche ingang komt een mat glazen wand.
De tegels zijn van de week afgeleverd.
En de stucer is vandaag langs geweest om te kijken hoeveel tijd en geld dit project gaat kosten. Helaas had de stucer ook een minder mooie mededeling, de wanden in de huiskamer, allen voorzien van door GJ opgebracht gipsplaat moeten er weer af.
De wanden lopen rond en dat is GJ al vele malen tegen gekomen in dit huis.
Om het glad te krijgen moet alles eraf.

Nu moet ik zeggen dat er deze week veel is opgebouwd en weer neergehaald.
Heel sneu voor die harde werkers.

GJ had een muurtje gemetseld, ja hij wordt een echte klusser, maar doordat wij toch hebben gekozen voor de glazen wand moest er wat van de muur naar beneden. Ach er zijn wel meer muren omgegaan in dit huis nietwaar.
En Martin is druk bezig met de eetkamerkast en daar moest ook een waterpas gezette kozijn afgebroken worden en dat doet zeer!
Ook het waterpas gemaakte verlaagde plafond van de keuken moest eraan geloven, waterpas of niet het plafond loopt niet waterpas en daar moet je het maar mee doen.
Eruit halen en opnieuw beginnen.

Verder zijn er al de nodige in en om het huis ongelukken gebeurt.
Martin wist zich een vingertop in te korten zodat de zweetparels op zijn kop kwamen te staan en hij, die echt een bikkel is, moest er toch wel even voor gaan zitten.
GJ was als terminator vorige week flink hoog op de ladder aan het boren voor die H-balk en zette daarbij zoveel kracht dat hij zichzelf en de ladder naar de grond werkte.
Bont en blauw is hij nu. Tijdens het vallen kon hij alleen maar denken, hier valt niets aan te doen, hier ga ik.
Hij was alleen in huis en dat is dan als thuisblijver toch niet leuk.

Onze slaapkamer is in zoverre klaar dat de stucer aan de slag kan en dan moeten wij alleen nog wat inkopen doen. We kopen een losse kledingkast die een stukje de hoek om gaat en de gordijnen hebben we al in huis. Dan nog het behangetje uitzoeken.

De tweede slaapkamer is nog steeds een kitchenette en zeer nuttig.

Verder nodigt het erg uit om er te gaan wonen want GJ heeft al het eerste hert in de gemeenschappelijke tuin/duin gespot op 10meter van onze plek. Hij heeft er de hele dag gelegen, helaas zijn daar geen foto's van maar zodra er weer eentje voor ons ligt gaat hij op de foto.

• 14 Juni 2007 - 18:43

Bas En Tamara:

hi anita en ger, dat ziet er al weer veel beter uit. wel balen zeg van die gipsplaten, daar heb je nu zeker nixs meer aan? veel succes met de verbouwing, volgend jaar kan je wel een tv programma beginnen met mart!!
    xxx bas y tamara

• 19 Juni 2007 - 11:00

Edith En Peter:

Stom he ik reageerde op een eerder bericht, jullie zijn al veel verder, wel met vallen en gelukkig opstaan. liefs

• 28 Juli 2007 - 15:00

Janneke:

Dag Anita,
    Heb net jullie verbouwingsnieuws....pfffff wàt een klus... gelezen.
    En wat gaan jullie naar een mooi stukje Nederland toe; de duinen als voortuin!

Leuk hè, nu zomaar van je oude schoolvriendinnetje -uit de 60er jaren- een bericht.
    Blijf die computerkabouters razendknap vinden...

Veel sterkte voor jullie tijdens de verbouwing en inrichting van jullie paleisje in de duinen!

Grote groet,
    Janneke Snip (uit Heiloo).