Gewoon weer zelf koken! - Reisverslag uit Zwanenburg, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu Gewoon weer zelf koken! - Reisverslag uit Zwanenburg, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

Gewoon weer zelf koken!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

16 Maart 2007 | Nederland, Zwanenburg

We zijn weer een paar dagen thuis en dat wil niet echt wennen nog. GJ is moe, valt om 19.30 uur bij mij op schoot in slaap en gaat dus vroeg naar bed tot de volgende ochtend. Ook van Lia en Huub hoor ik dat zij vrij vroeg wakker zijn. Ik heb een (normaal/wie bepaald dat?) ritme van waken en slapen. Voel me goed maar ik mis China echt. Het was zo fijn daar, de mensen zo lief en het eten o zo heerlijk.

Het laatste weekend hebben wij veel gedaan. Lia kwam in de middag aan en Huub verhuisde dus van Sim's Cozy Guesthouse weer naar het Sheraton. Wij hebben Lia en Huub in de namiddag opgezocht en zijn met zijn 4-tjes de stad in gegaan. Koffie gedronken op het drukste kruispunt van Chengdu. We hadden lekkere luie banken bij het raam en genoten van alle drukte.
Het avondeten bestond uit Pekingeend een beetje vet en eten uit een hotpot, Chinees fondueen is dat in bouillon. We wisten niet helemaal wat er allemaal in moest dus een van de meisjes uit het restaurant hielp ons de hele avond.
Daarna door na de massage.

Zondagochtend stond in het teken van het kopen van de levende kikkers, schildpadden en de illegale slangen. Hoorde wij later pas, die slang is een beschermde diersoort want ze eten op de rijstvelden de ratten. Lekker dus slang: Je bent wat je eet zeg maar. GJ en Huub zijn met Sim teruggegaan naar het Guesthouse voor het killen van de beesten (geniet maar van de foto's) en Lia en ik zijn aan 't shoppen geslagen op de Lady's markt en dat is een leuke markt. Kan niet wachten tot ik ooit weer terug ben in Chengdu. Na dit shoppen met de taxi naar de antiekmarkt want daar hadden wij met GJ en Huub afgesproken. Daar nog eea. kunnen kopen en toen naar een Qigong massage. Leek die reklame wel van Apeldoorn (die wanneer er brand uitbreekt), echt een zooitje, 5 bedjes op een kamertje, koud maar er bleek wel een electrische deken op het bedje te liggen en als je geluk had, zoals GJ, had er net voor hem ook iemand gelegen dus het bed was nog warm.....
Lia trof het niet met de masseur, hij kwam een beetje laat en was snel klaar, GJ en Huub zijn redelijk gemasseerd en ik had geen klagen. Hij manipuleerde even mijn nek krak krak en ik kon wat beter draaien. Maar half uurtje verwennen voor 80 eurocent wat wil je nog meer.
We hadden nog even tijd voor een borrel op de Sheratonkamer en toen werden wij bij Sim verwacht voor het nuttigen van de slang, kikkers en schildpadden. Iedereen die wilde kon voor 2 euro mee eten, alleen de helft van de back packers eet gratis mee als het effe kan. Dus een beetje financiele strop voor Sim, want illegale slang kost een paar Yuan.
Okay de kikker, veel botjes, smaakte best lekker wat mij betreft. De rest heb ik aan de anderen overgelaten. GJ en Huub hebben het zachte gedeelte van de schild van de pad afgeknabbeld en GJ heeft, gadver, de kop van de schildpad leeggezogen! Moet je weten dat hij zijn hele leven bij zijn moeder thuis een schildpad als huisdier heeft gehad, wrede man ben ik toch getrouwd.
Na de maaltijd toch nog een keer naar onze echte masseuses voor 2 uur, heerlijk.

Maandag stond in het teken van ons vertrek en het dicht krijgen van de koffers. Okay, ik ben het met Linda haar eerste reactie eens, die koffer kan niet meer. Dus heb ik in Chengdu een sleur-koffer gekocht. Veel van onze bagage was al eerder in NL door Lia die in totaal 3 keer op en neer naar NL is geweest in die 3 weken. Dus we hadden geen overgewicht. Maar wel de luxe van weer business vliegen! Dat wist ik zaterdag al en vanwege dat het zo fijn vliegen is ben ik die vertrekdag helemaal mijn tranquillizers vergeten. Dat ontdekte ik na de champagne die we aan boord kregen aangeboden. Het was echt weer te gek. We zijn volledig in de watten gelegd en het was een rustige vlucht. Ik heb zelfs uit het raam gekeken en ben ook een paar keer naar het toilet geweest. Dat is voor iemand met vliegangst heel wat hoor. Ik heb een sahara gezien en een uitgestorven gebied met een kaarsrechte weg er doorheen. Best genoten van het uitzicht. Na een veilige landing zijn we opgehaald door Thijs en Chantal en hebben nog met zijn 6-en bij ons thuis koffie met gebak gegeten.

Dit smaakt naar meer.
Mocht je ooit Chengdu aandoen denk dan eens aan Sims Cozy guesthouse www.gogosc.com een goede en schone plek om te verblijven.

Wil je Bas en Tamara in Argentinie/Antartica en Chili volgen zoek ze dan op via basentamara.spaces.live.com die genieten daar ook heel erg.

Nu weer op naar AH en Dirk van den Broek voor de eigen boodschappen. De wasjes draaien weer rustig en de agenda raakt al weer vol.

  • 17 Maart 2007 - 14:40

    Bas Y Tamara:

    Lieve anita en ger dat ziet er best ranzig uit dat eten, geef ons maar een steak!!! heel leuk jullie laatst weer gesproken te hebben, we zitten dus in el calafate een beetje van weg van de buitenwereld. Al komen we net uit el chalen en hebben we de fitz roy beklommen, en daar was dus helemaal nixs bv geen bank. We gaan vanmiddag onze reis naar bariloche beginnen dat neemt even in beslag en dan bellen we vanaf daar wel weer, hier is het wat duurder bellen namelijk vanaf de sateliet. Nou eet smakelijk weer in holland leuk aardappeltjes met spruitjes en succes met de verbouwing in bentveld!! xxx bas en tamara

  • 20 Maart 2007 - 21:42

    Edith En Peter:

    Lieve reizigers
    Jullie moeten niet koken, heeft Jesse ook nog niet gedaan!Wat een mazzel dat ze die pandabeertjes niet geslacht hebben. Wat een moed om al die enge beesten te eten. Het zal zeker voor jullie ook wel wennen zijn hier, als je naar die mooie foto's kijkt snap ik dat je zo weer terug wil. Sterkte met afkikken.
    Liefs Edith en Peter

  • 07 April 2007 - 10:24

    Emma En Joost:

    12 april word ik in belgie geopereerd en
    lig de 15e nog in het ziekenhuis. we zijn
    daarna tot ong 12 juli in oostduinkerke'
    0032 58 623213, joost.prinsen@telenet.be
    we horen toch nog wel van elkaar?
    email in ned: joostprinsen@zonnet.nl
    wij wensn jullie in ieder geal heel veel
    plezier de 15e en veel geluk met het nieuwe huis!!!
    heel veel liefs
    van emma en joost

  • 17 April 2007 - 10:18

    Ria Romviel:

    Hi Gert-Jan en Anita,
    Een te gekke toffe reis zeg, de site geeft een goede indruk. In gedachtte zie ik GJ de kop van een schildpad leegzuigen, bah, zielig. Hebben jullie ook hondenvlees gegeten, daar is China de koploper in!! Heb ik het goed en was Lia den Braber diegene die steeds op en neer reisde? Of waren Huub en Lia jullie reis gezellen? Ja, wat kan je terug verlangen naar iets wat leuk en tof is geweest. Wat ik zo van lees, komen jullie daar nog wel een keer.
    Groetjes, succes met de nw. woning en de komende verhuizing, ajuus, Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gert-Jan en Anita

Wij gaan op een tweede Huwelijksreis to USA!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 720
Totaal aantal bezoekers 26712

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 07 Mei 2015

Honeymoon

30 Oktober 2013 - 10 December 2013

We go to the Thai and the Laosianen.

30 Oktober 2013 - 10 December 2013

De horizon verleggen...

22 Januari 2010 - 20 Februari 2010

Retourtje Zwanenburg

18 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: