Nog steeds buffelen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu Nog steeds buffelen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

Nog steeds buffelen

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

07 Augustus 2007 | Nederland, Amsterdam

Wij zijn al weer 2 maanden verder en er is heel wat gebeurt. Het kost meer tijd dan we in eerste instantie hadden in geschat maar dat hoort bij een verbouwing hoor je van alle kanten. Er is geen planning maar wel heel veel werk. En dat moet af. GJ wordt er moedeloos van en hij gaat er 6 dagen van de week te keer. Heel vaak met de hulp van Martin, zijn grote steun en toeverlaat.
Om in wieler termen te spreken; de moraal is er niet altijd. Wellicht heeft een of andere wielerploeg na de tour nog ergens een potje EPO staan, nou dat kan worden afgeleverd op de Saxenrodeweg 118 te Bentveld.
Doordat alles wordt aangepakt is er ook heel veel denkwerk. En nadenken kost ook tijd.
Maar er is ook positief nieuws over wat er de laatste tijd is gedaan, de balk zit er strak in, de badkamer en het toilet zijn betegeld, doordat wij "de tijd hebben" wijzigt er ook wel een iets. We hadden de tegels uitgezocht en laten thuis bezorgen. Liggen ze daar een poosje en wij komen nogal eens bij een bouwmarkt zien we leukere tegels. Even wat belletjes en ja hoor we mogen ze omruilen. Wij zijn dolblij met de nieuwe tegels die er nu op zitten. Ook het douche muurtje is qua vorm diverse malen gewijzigd. Eerst glasblokken, toen een glas wand, nu staat er een half betegeld wandje met, straks er bovenop, een satijn glas gedeelte.
Bijna alle muren zijn gestukt door een geweldige stukador. Heb je ooit een jonge frisse goede stuker nodig:
Exan Koelemeijer uit Zwanenburg
06 29 49 56 86. Ik maak niet graag reclame maar deze jongen is goed en snel. Zowaar een nog niet versleten stukador. Natuurlijk hoopt hij, over 20 jaar op de Bahama's te zitten maar daar zit dan ook wel wat in hoor.
Alle deuren zijn gedraaid, van binnen naar buiten en van links naar rechtsdraaiend, een klus die heel zwaar is en veel precisie vereist. Dan moeten ze ook nog worden afgehangen en dit alles kan Martin als de beste. Verder heeft Martin de Mega kast in de eetkamer bijna klaar en dat staat heel mooi. We gaan kleiner wonen dus we hebben wel wat kastruimte nodig. In die kast gaan we ook verlichting krijgen, dat had ik gezien in een ander appartement in ons blok die te koop stond op Funda en dat leek me wel wat. Lekker gluren bij de buren.
De oorspronkelijke keuken is niet meer en begint al op een slaapkamer te lijken.
GJ is nu druk bezig met het in de grondverf zetten van alle kozijnen en deuren. En dan moeten wij de kleuren gaan bepalen. Wij zijn het zwart-witte van Amestelle gewend en we willen wel anders maar durven wij het ook??? Denkwerk dus. Gelukkig heb je tegenwoordig ook veel verschillen in wit...

Wij komen te wonen in een appartement uit de jaren 60 en er wonen op dit moment nog wel wat ouderen, sorry hoor een ieder die ouder is dan wij, jeugdig zijn wij ook niet maar onze buurman is life and kicking 92 en zijn lief ergens in de 80. Die hebben heel wat te lijden van onze verbouwing. Hoe wij dat goed moeten maken met ze daar moet ik nog eens over na denken. Maar er zal wel wat op bedacht worden.

Voor diegene die zomaar langs zouden willen komen, de bel is er af. Door de stuc werkzaamheden ligt hij ergens en hij komt er eerdaags wel weer op maar wil je binnenkomen bel dan: 06 24 66 33 64 dat is de GSM van GJ en als hij er is kan je open doen.

Wij hebben tijdens het weekend van de TT te Assen een flitsbezoek van Bas uit Spanje gehad. Heerlijk om hem weer even te zien maar hij was nog sneller weg dan Valentino Rossi rijden kan. Bas en Tamara hebben sinds een maand en boxertje in hun tent. (Super)Pancho heet ze, die naam hebben ze vanuit Argentinie meegenomen en het betekend hotdog.
Wat moet je toch een hoop missen als ze zo ver van je weg wonen. Die heerlijke geur van een jonge boxer.

Thijs en Chantal zijn heel druk bezig ons huis in te richten, wij leven op hun spullen en zij weer gedeeltelijk op de onze. Ze hebben nl. hun bank via Marktplaats verkocht en een nieuwe gekocht. Die komt over een poos dus leven zijn en wij op wat wij over hebben.

Ik hoop dat het volgende verhaal over de verhuisperikelen kan gaan want dat is waar wij zin an hebben.

Liefs van GJ en Anita

• 10 Augustus 2007 - 09:30

Bas, Tamara Y Pancho:

hola,
    Ziet er goed uit de kast is erg mooi geworden. sccs met het bepalen van de kleuren. hier todo bien!
    xxx b

• 11 Augustus 2007 - 09:24

Janneke:

Dag Anita,

Wat geweldig dat jullie al zo opschieten met het appartement; genieten hè als je alles op je gemak kunt uitzoeken (en weer veranderen zoals het muurtje en de tegels!)en dan van die harde werkers die het ook nog uitvoeren!
    Wij vinden het ook tig keren leuker wanneer je "in je nieuwe huis groeit" dan zo ineens floep en alles wordt gedaan/geregeld/uitgevoerd.

Het wordt -zeker weten- een paleisje daar in Bentveld...

Wij hebben een voorliefde voor wit -in alle schakeringen- en dat vind ik prachtig te combineren met van alles en nog wat.

Is die jonge vrouw met dat schattige hondje jullie dochter?

Wat leuk trouwens die foto's (heb ook China bekeken -die van die dieren die de pech hadden op het aanrecht te belanden, heb ik snel doorgeklikt- en vind 't een prachtig reisverslag!

Heel veel succes met het vervolg van het GROTE verbouw/inrichting/verhuis gebeuren voor jou en Gert-Jan.

Doei, je (lagere)school vriendinnetje
    Janneke.