ben er weer - Reisverslag uit Chengdu, China van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu ben er weer - Reisverslag uit Chengdu, China van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

ben er weer

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

22 Februari 2007 | China, Chengdu

Hi allemaal, tja dat HAT je niet verwacht he maar het chinees zit er al aardig in. Tijdgebrek om de taalvouten eruit te halen. Ben als de dood dat ik voor de 4e x zit te tikken voor niets. Dus je leest er maar overheen als je wilt weten hoe het ons vergaat.
Maandag met een Taxi bij Sims cozy, ja echt, guesthouse aangekomen. Wat een schat hij en zijn vrouw. Je weet niet wat je meemaakt. Ook onze kamer is goed, douche en wc op de kamer en iedere dag schone handdoeken. Super lekker ontbijt en heel gezond. Daar genieten wij van. Na aankomst uitgepakt en naar Lia en Huub met de taxi gegaan, alleen die zette ons ergens af waar wij echt niet moesten zijn dus in ons beste chinees de weg gevraagd. Je denkt Sheraton hotel Chengdu is toch bekend maar ben je mal. Dus weer een taxi en rijden maar weer 60 euro....CENT verder waren wij waar Lia en Huub verblijven. In buurt van Lia's hotel rondgelopen en toen naar de chinees. Daar zit je gewoon gezellig met je JAS aan want in de zaak is het koud. Heerlijk chinees gegeten een gezonde hap spicy met groente en kip. Toen naar de massagesalon tegenover Lia's hotel. EEN uurtje voeten massage voor 3 eurie en een uurtje body ook dus de hele avond lekker laten verwennen.

Dinsdag kwamen Lia en Huub onze buurt verkennen. Chinees Nieuwjaar is volop aan de gang dus overal gebeurt wat op straat. En iedereen is vrij. Veel winkels zijn ook dicht maar genoeg om nog leuk te shoppen hoor. Wij kwamen in onze buurt bij een Boedhistische tempel met monnikken die op een gegeven moment in gebed gingen. Iedereen schaamteloos foto's maken van hun gebed dus wij ook. Zo gaat dat hier.
Bij de tempel kaarsjes en fakkels gebrand voor IEDEREEN die ons liefs is en wat extra's kan gebruiken via bv. boeddha en ons.
In de middag naar het Jin Li park geweest, veel winkeltjes,zijde werd er gesponnen uit de cocon, een park vol bonsaibomen en alles hangt vol met lampionnen vanwege nieuwjaar. De kleinste kinderen hebben een gat in hun broekjes, hier hebben alleen de hele rijke een luier, dus de rest poept en pist door het gat in/uit de broek. Koud die blote billen, alhoewel de temperatuur goed is gewoon licht jasje aan.
Je moet hier niet iets tegen de wet in doen zoals ballonnen verkopen op straat zonder vergunning want meneer de agent geeft je een tik met de hand en prikt met zijn sigaret je ballonnetjes lek. GJ ging helemaal over de rooie en wilde die vrouw een paar yuan geven maar dat kan je niet maken hier. Fooi kennen ze trouwens niet. Geven ze zo weer terug.
In de avond weer op naar de massage.

• 22 Februari 2007 - 20:48

Bas En Tamara:

hi hier vanuit zonnig puerto mandryn, al liggen er ook pinquins verderop op het strand. fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben, leuk om te lezen. we zijn benieuwd naar de eerste fotoos!! groetjes aan lia en huub. sambal bij? bas en tamara

• 23 Februari 2007 - 04:42

Gary :

Ik hoop dat je de panda beeren kan zien want die zijn daar bij jullie in de buurt. Groeten uit California