Dagje vliegen op en neer - Reisverslag uit Peking, China van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu Dagje vliegen op en neer - Reisverslag uit Peking, China van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

Dagje vliegen op en neer

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

23 Februari 2007 | China, Peking

Okay, weer een bericht naar de haaien. Dus nu weer even kort. Wij zijn woensdag gevlogen, 700km ja vliegen went naar Xian het Terra Cotta leger en weer terug. Kamikaze (is dat chinees) taxichauffeurs zijn ons dus bekend. Dus binnen het uur bij het leger. Imposant en groots 7000 man in Terra Cotta in opdracht van een keizer gemaakt met de bedoeling nooit te woorden ondekt. 2200 jaar geleden door 700.000 man gemaakt en in 1974 door een paar lokale boeren ontdekt. Al die 700.000 man zijn na het maken van een soldaat levend begraven.
Na het bezichtigen een thee ceremonie meegemaakt. Duurt even maar dan heb je ook thee.
Toen met de taxi die al die tijd op ons heeft staan wachten, kost hier geen, je weet wel, naar een door hem uitgezocht eethuis geweest. Lekker afgezet en gegeten en toen met piepende banden naar de luchthaven om in de avond weer in Chengdu aan te komen.