Weg uit de Sax.. - Reisverslag uit Zwanenburg, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu Weg uit de Sax.. - Reisverslag uit Zwanenburg, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

Weg uit de Sax..

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

28 Februari 2010 | Nederland, Zwanenburg

De Sax is schoon en erg leeg.
Morgen wordt hij opgeleverd aan een mevrouw. Verhuizen is niet leuk.
Het is stressen. Maar als wij onze sleutels hebben ingeleverd gaan wij door met opbouwen van de Beuk.
De afgelopen dagen zijn wij iedere dag naar de Sax gegaan om onze spullen op te halen. Wij hebben persoonlijk afscheid genomen van al onze buurvrouwen. Er wonen geen mannen alhoewel, eentje, maar die is op vakantie.
Wij zullen alle fleurige vaal rode en gele pantalons moeten ontberen. Echt een statement aldaar. Het was best een vrolijk straatbeeld.
Vandaag nog wat foto's gemaakt van, het lijkt wel, een nieuwbouw appartement.
Doordrongen van het feit wat Martin en GJ, een half jaar lang in 2007 aan werk hebben verzet, sluit ik de deur.

Na een drukke verhuisdag afgelopen zaterdag zijn wij naar Zandvoort gegaan om een pizza te eten. Wij werden in half Italiaans/Spaans te woord gestaan. Lekkere pizza gegeten en gevraagd waarom deze italiaan Spaans spreekt. Hij heeft een pizzeria in Tossa de Mar.
Toeval bestaat niet, het blijkt de pizzeria te zijn waarvan Bas en Tamara steeds tegen ons zeggen, ga daar heen die heeft lekkere pizza's!
Daarna afscheid genomen, oef wat dramatisch, van ons wandelingetje langs de boulevard. Kwamen wij Oscar, de baas van Skyline tegen. Waar wij onze verjaardagen en ons 25 jarig Huwelijksfeest vierden. Hij en zijn broer Ronald hebben hun strandtent verkocht en gaan eventjes genieten van de poen. Na 10 jaar hard werken, heerlijk voor de boys, zoals wij ze altijd noemde.

De Beuk is deze week echt in de beuk gegaan. Richard de loodgieter is sinds vrijdag klaar bij ons, voor Cees de timmerman, hebben wij steeds weer nieuwe klussen. De pui is eruit geslagen en wij hebben nu openslaande deuren naar de voortuin, alle cv's hangen weer met nieuwe thermostaatknoppen, de wc is betegeld en de nieuwe pot en kraantje hangen, de houten vloer ligt in de eetkamer.
Afgelopen donderdag kwamen 2 jonge werknemers van, Reijnhoudt en van der Zwet, het open haarden bedrijf binnen wandelen. De ene heette Bas en die ander, ja echt, heette Thijs!
Die ramde in één dag de haard weg.
De oude houten schouw op Marktplaats gezet en er zaterdag lekker van gegeten.

Ik heb getuinierd! Of mag je bolletjes in een pot zetten nog niet zo noemen? Maar ze doen het wel want ze lopen al uit.
Ik ben op zoek naar een hogedrukspuit, lijkt mij zo'n leuke machine, ook voor de hondendrollen.
Wij hebben geen enkel stuk
tuingereedschap meer. Alhoewel ik van de week van Joke een mat voor onder mijn oude knietjes heb gekregen.

as. Dinsdag gaan wij uit de Hyacint, het huis van Ann in Haarlem, naar de Beuk. Ann komt thuis.
Het was fijn Ann.
Wij gaan logeren op onze eigen logeerkamer. De enige kamer waar een beetje wonen mogelijk is.
De rest is nog een puinzooi en erg stoffig. Cees begint deze week met onze slaapkamer.
Het wordt een leven, voorlopig, zonder vaste telefoonlijn, geen internet en ook geen tv. Of de digitenne apparatuur van mijn ouders moet het doen op onze tv, dan kunnen wij het nieuws nog een beetje volgen.
Het is in de huiskamer nog schier onmogelijk om de draden van al deze apparaten op te sporen en te laten installeren. Komt later wel.

Het leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt.

Liefs Anita

• 04 Maart 2010 - 13:59

Pauline En Sjoerd:

Ja kamperen wij allebei, alleen even anders!! Veel sterkte nog met de verbouwing. Als het net zo mooi wordt als Sax dan belooft het wel wat. Veel liefs

• 05 Maart 2010 - 20:14

Maestro:

Hallo beiden, mooi relaas van de laatste momenten in Bentveld en de overgang naar de Beuk. Aniet, blijf vooral tuinieren en Gert, je wordt nog eens een echte Nico. Zolang je maar mij om advies vraagt. Spreek jullie snel weer en volgende week kom ik eindelijk eens Pool(shoogte) nemen. Css en veel liefs Paulus.

• 07 Maart 2010 - 13:37

Edith En Peter:

Hoi,net terug van The Wedding op een zonovergoten eiland in Thailand.3 dagen feest met familie en vrienden helemaal top.Gelukkig schijnt hier ook de zon, wel 40 graden kouder! Nog even afzien,we komen nog kijken voordat jullie naar Tossa gaan.
    liefs E&P