Het dorp en de roddels.... - Reisverslag uit Zwanenburg, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu Het dorp en de roddels.... - Reisverslag uit Zwanenburg, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

Het dorp en de roddels....

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

17 Februari 2010 | Nederland, Zwanenburg

Okay, wij zijn weer helemaal terug in het dorp. Het dorpse leven heeft natuurlijk ook gevolgen, roddels!
Gelukkig hebben wij deze gehoord.
"Wij zijn nl. bewoners van de Beuk die maar 1 maand per jaar in Nederland wonen. Wij hebben overal huizen".
Hemeltje lief, terwijl het zo'n fijn huis is. Nou wij gaan er echt vele maanden per jaar wonen.
Wat moeten die mede-Laan-bewoners wel niet van ons denken. Een giga verbouwing voor een maandje per jaar wonen, rijdend in een ouwe bak van 10 jaar. Klopt allemaal niets van...
Ook de postbode is zo nieuwsgierig als de pest, hij wilde wel even binnenkijken wat wij allemaal uitvreten in dat huis. Er was niet zo veel te zien als hij had gehoopt, alleen een wc-tje wat verbouwd werd.
Kom ik een bekende in het dorp tegen, vraagt zij aan mij; wanneer ga je naar Bentveld verhuizen?
Ik ben vaak boodschappen in het dorp blijven doen en dat is voor sommige mensen ietwat verwarrend.

Alle bouwpuin ligt in de voortuin en wordt ook al weer hergebruikt.
Het wasbakje en de stortbak zijn al weer uit de tuin verdwenen naar een ander klus huis. Ook een radiator gaat ergens anders een 2e leven krijgen.

Ik heb de afgelopen week het genoegen gehad dat er een pak sneeuw op onze stoep lag, ja sorry hoor, ik heb een hele grote straatbezem gekocht. Hij is wel een halve meter breed dus ik vond het wel wat om hem uit te proberen.
Die stoep is nu zo weer sneeuwvrij.
Ik moet alleen nog even een gevecht gaan voeren met enkele hondenbezitters uit de buurt want die laten die beesten op onze stoep schijten!
Daar ben ik niet zo van gediend ook al ben ik o zo gek op honden.
Ik voer nl. al een jaar campagne om een Border terriër of een Italiaanse Truffel hond te kunnen kopen/krijgen.
Dus aan die beesten ligt het niet. Ik denk dat ik in iedere drol maar eens een cocktailprikkertje zet.

Van de week heb ik een schommel voor Dano en Mauro gekocht. Een prachtding. Dano heeft dezelfde in zijn huis hangen en heeft er al veel plezier aan. Kan niet wachten tot het en mooie zomerse dag wordt.

De klusjesmannen Cees en Richard schieten op. Ze werken hard, ik kan ze je aanbevelen.
De verhuizing op de 20e gaan wij niet redden.
Het is nog een zooitje en het wordt nog erger.
Morgen komen de stucers voor de hal en wc. De loodgieter Richard en timmerman Cees hebben nog anderhalve week werk, de open haarden man begint volgende week donderdag en denkt de hele schouw weg te moeten slopen en is daar 4 dagen mee zoet.
De vloer in de eetkamer en hal moet worden gelegd, de wc betegeld, er komt nog een kastenbouwer
voor onze walk in closet.
Eigenlijk wel een beetje Bentvelds nietwaar?
Wij gaan al onze meubelen opslaan in onze, nog niet verkochte, garage in Bentveld tot dat alle stof is neergedaald.
En wij terug zijn uit Tossa.
Vanaf as. zaterdag gaan wij tot 3 maart in het huis van Ann, de zus van GJ, wonen. Zij maakt met haar oudste zoon een mooie reis naar Java en Bali.

Wij zijn dan dus echt weg uit deze mooie omgeving, met de wisenten, de paarden, de vos en de reeën in onze voortuin, het Kraansvlak.
En de mooie 4-wheel drives, de nieuwste modellen rijden hier rond en ik ben heb een fascinatie voor auto's.
Maar ik heb het allemaal wel gezien. Ik ga weer terug naar de Knuffelweide in Zwanenburg en misschien ook maar eens naar de auto Rai.
Want wij hebben nu de sleutel van de Beuk ongeveer een maand en wij hebben al meer, veel meer, aanloop gehad dan de afgelopen 2 en half jaar in Bentveld bij elkaar.
Heerlijk!

Iedere minuut die je besteed aan je verleden,
gaat ten koste van je toekomst.

Liefs Anita

• 19 Februari 2010 - 14:51

Thijs, Chant & Mauro:

Dat gaat sneller dan ik dacht, die roddel heb ik pas afgelopen zondag de wereld in geholpen.......

Wekom thuis!