De euro's vliegen je zak uit - Reisverslag uit Zwanenburg, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu De euro's vliegen je zak uit - Reisverslag uit Zwanenburg, Nederland van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

De euro's vliegen je zak uit

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

08 Februari 2010 | Nederland, Zwanenburg

Wij hebben nu goed 2 weken de sleutels van de Beukenlaan en wij staan elke dag bij de flappentap.

De Gamma, in Cruquius, heeft de lekkerste koffie, Praxis, in Zuid-Oost, de grootste sortering, Hornbach in Zaandam bijna geen personeel en Ikea zijn 1 euro ontbijtje valt tegen maar allemaal kosten deze bezigheden geld.

We klussen zelf niet echt (echt niet) maar we moeten natuurlijk wel het materiaal zelf uitzoeken.
Het hele huis is ook vergeven van de folders van alle bouwmarkten met aanbiedingen.
Lang leve de kranten container van de Zwanenburgse voetbalclub want al het oudpapier wordt daar heen gebracht.

Nu wij "Kapitalisten" haha, alles proberen uit te besteden doen wij maar wat, lijkt het.
Ga ik op de Sax een soepje maken moeten er verschillende dozen open om een beetje koppie te vinden. Komt Dano logeren is al zijn speelgoed al verhuisd. Maar hij wist zich prima te vermaken met een rol duke-tape en een plastic vergiet.
Het gevoel van enig overzicht is zoek. Maar komt me niet onbekend voor want in de Sax hebben zeker 15 dozen twee en een half jaar onuitgepakt gestaan.
Hadden eigenlijk zo naar de Kringloop gemogen. Met de kans dat ik dan weer alles had terug gekocht.

Wat mij overkomt in de Beuk is een gevoel dat ik nooit in de Sax heb gekend. Het klinkt cliché maar het voelt echt goed. In de Sax snappen de meeste mensen er niets van dat wij weer naar Zwanenburg gaan verhuizen. Dat lawaai. Tja hier heb je een mooi uitzicht maar
dat praat niet.
Het is stil en het blijft stil.

Het overlijden van Timo op 25 januari houdt ons erg bezig.
Wij kennen hem van kind af aan.
Hij ging met Bas naar muziekles. Thijs en Chantal ontmoette hem met alle Zwanenburg/Halfwegse Ajacieden regelmatig bij de Arena.
Het is zo wrang,
Thijs en Chantal hun geboortekaartje stond in het teken van hun Godenzoon Mauro (zie later de foto)en in dezelfde maand overlijdt een andere prachtige te jonge Godenzoon in Oostenrijk.
Thijs en zijn vrienden hebben op zolder een mooi doek gemaakt
ter nagedachtenis van Timo en dat de afgelopen 2 wedstrijden van Ajax in de Arena opgehangen.
Daar ben ik trots op.

Morgenochtend hebben wij een gesprek bij de openhaardenman en moet ik een heleboel telefoontjes gaan plegen m.b.t. de verhuizing.
De komende weken staan in het teken van onze terugkeer naar Zwanenburg.
Ik houd jullie op de hoogte.

De realiteit is zoals ze is,
niet zoals men wil dat ze is!

By Frank Zappa

Liefs Anita

• 08 Februari 2010 - 15:24

Anneke:

Ik kom gauw weer kijken wat er met al die euro's is gedaan. Denk nog aan Timo en zag ook het spandoek op TV. Ik besef wat een geluk Jelle heeft gehad toen hij zijn milt scheurde in Zwitserland.

• 11 Februari 2010 - 04:28

Martin Thea:

Het is toch maar mooi dat jullie al die reizen naar verschillende bestemmingen (praxis,gamma,hornbach e.d.) kunnen maken, het verbreed je kennis en geeft je een goede kijk op de wereld.

Kus en tot gauw.

• 13 Februari 2010 - 20:20

Edith Peter:

Wij vinden het gezellig dat jullie om de hoek wonen. Vandaag was de koffie ook weer lekker en de ontvangst warm.
    liefs.