Waarom nu China - Reisverslag uit Chengdu, China van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu Waarom nu China - Reisverslag uit Chengdu, China van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

Waarom nu China

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

25 Februari 2007 | China, Chengdu

Lieve allemaal, het is gelukt, hier en daar staan nieuwe foto's erop. Even zoeken en je vindt ze wel bij de verschillende berichten.

Waarom China nu he,
omdat:
De chinezen nog steeds mikado en mayong op straat spelen,
Je in de buurtsuper levende kikkers en vissen koopt, de vissen krijgen waar je bij staat een doodklap en gaan in de Dirktas mee. Kikkers kill je thuis zelf en GJ is van plan om samen met Sim een kiiker te nuttigen.
Zal ik hem dan eens kussen?
Je nog even niet veel westerlingen tegen komt,
Alle chinezen rochelen en spugen waar je bij staat,
Echt niet alle chinezen op elkaar lijken,
Chinees Nieuwjaar ook wel Lente feest genoemd ook lente weer mee brengt. 5 to 10 graden warmer dan normaal. Global warming!!!
Je hier mensen hebt die de snelweg vegen,
Stoplichten hebt maar ook nog hulp krijgt van iemand met een vlaggetje dat je over moet steken,
Iedereen, auto's fietsers en brommers (zonder motor) electrisch aangedreven, zonder licht rijdt,
Houten bussen hebt en de tuktuk,
Vuilnismannen lopen met een juk en lood zware manden, vraag maar aan Huub,
Je heerlijke massage's krijgt.
Ze in een week hele complexen weghalen en super snel wat nieuws neer zetten,
Impressie van een weekje!

Lieve pa en ma, komen jullie wel eens op de site???
Ann, ik help je graag en veel plezier in France met Fino.
Richard, Lhasa ligt in Tibet, helaas nu voor ons niet bereikbaar maar nog een mooi doel in ons leven en de 12e zijn we weer thuis.

Gary and Kathy, I hope Gary you can read the Dutch and translate to Kathy.
Genevieve and Kyle, Grada and Meade, Alan en Joyce I hope you enjoy the pictures and sorry for so less English.

Wij vertrekken dinsdag naar Danba en omgeving en wat dat ons brengen zal, lezen jullie over een weekje als we weer veilig zijn thuis gekomen. Het wordt een barre tocht, koud, steile bergweggetjes niet echt mijn favoriet, slecht wegdek maar grote auto, hoge bergen en smerige hostals, ja ja dus echt back packen. We gaan tot boven de 4500 meter, dus lang leve de hoogte ziekte??? Geen idee wat dat met ons doet. Maar we verheugen ons er erg op. Lia is nu op weg hier weer naar toe na haar weekendje Amsterdam.
Wij gaan verder met genieten, liefs van Huub Lia Gert-Jan en Anita

• 25 Februari 2007 - 17:19

Lin :

Hola lieve stoere reizigers! Wat een feestje om jullie berichten te lezen! Pap, hoe zwaar zijn die zware manden? ... nog last van je rug zeker door het testen... :P
    Tis hier pokkeweer, dus blijf nog maar lekker weg, mis je niks an. Lente daar dus, eh? Bofkonten!
    Mama heeft een tussenstop gemaakt en stapt zo al weer in het vliegtuig, hoeveel binnenkant van zo'n kist kan iemand eigenlijk aan??? Volgens mij zijn daar grenzen aan hoor! Geniet lieve mensen, en welke datum kan ik in m'n agenda zetten voor een exclusief digitaal fotoshowtje? Ben heel benieuwd, geniet van toptotteen en liefs vanuit rainy den haag...
    XL

• 25 Februari 2007 - 17:30

Ingrid:

Ga je dan die kikker kussen of G-J die de kikker eet? Ik zou het zekere voor het onzekere kiezen en allebei doen.. Maar ja, wat te doen met G-J én een prins?
    Leuk om te lezen, jullie site!
    Wij zijn net terug van een weekendje luxe met z'n twee (!) en onze meiden nu in de keuken om lekker voor ons te koken, zoals je ziet kan het leven ook hier prima zijn (wel takkeweer)

veel liefs Inkie

• 25 Februari 2007 - 17:48

Lin :

XL

• 25 Februari 2007 - 21:16

Truus:

Hallo allemaal,
    Wat heerlijk om steeds weer jullie reisverslag te lezen. Heerlijk om daar in de lente te zitten. Hier de héle dag (veel) regen, vreselijk depri. Gisteravond uitgebreid met Lia aan de telefoon gehangen, wat een stunt had ze hé met d'r idpas, goed van je Anita dat het je gelukt is met de taxi om dat ding op tijd te brengen!!!! Vanuit Swifterbant wens ik jullie wederom een hele fijne, onvergetelijke week toe, komt goed backpackers!!!
    knuf, Truus

• 25 Februari 2007 - 21:18

Truus:

p.s. mooie foto's!!!!!!!

• 26 Februari 2007 - 04:49

Jesse & Jasba:

Klinkt allemaal heel bekend in de oren.
    Waar zijn de ervaringen over de "toiletten" zonder muren en deuren, ook wel een schijtgoot genoemd?

Groetjes Jesse & Jasba

• 27 Februari 2007 - 10:24

Corpieta:

alles prima hier.behalve het weer.beesten dik in orde. lezen jullie verhaaltjes met plezier.
    geniet maar.liefs pama

• 27 Februari 2007 - 15:27

Bas En Tamara:

Ciao leuk die fotoos erop!! zijn in het zuidelijkste puntje van de wereld,in ushuaia, na een busritje van 33uur. Ha voelen ons kiplekker moet je ook eens proberen daar. bezig met het regelen van een trip naar antarctica.

xxx veel liefs en geniet ervan maar dat doen jullie wel zo te zien xxx

• 02 Maart 2007 - 18:42

Marja:

sorry voor de late reactie lijkt mij ook wel wat china, was de kikker lekker??neem een stukje voor mij mee hee nog veel plezier en groetjes xxMarja

• 04 Maart 2007 - 11:54

Paul En Lisette:

beste reizigers, super leuk om jullie verhalen te lezen,wat een belevenissen allemaal lijkt ons een fantastische ervaring China.Geniet er nog volop van! Groetjes van ons allemaal.

• 04 Maart 2007 - 16:18

Edith En Peter:

wat een heerlijke reis met zijn vieren, genieten doe je dus zo, even een dagje vliegen beetje decadent, maar we zouden het ook doen. Gelukkig dat jullie nog een tibet wens hebben,wij ook,wie weet!Wij hebben weer genoten in Frankrijk en het vliegen is ons ook goed bevallen. wel weer wennen hier, geen 18 graden helaas.Zaterdag hebben we lieve lange Jesse weer opgehaald, einde wereldreis, heerlijk om hem weer thuis te hebben.
    Liefs voor jullie viertjes