Een up-date over Gert-Jan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu Een up-date over Gert-Jan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

Een up-date over Gert-Jan

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

05 November 2013 | Thailand, Bangkok

Het is hier dinsdagavond en wij verblijven al 24 uur in het Mission adventisten Hospital Bangkok. Gisterochtend zijn wij voor de eerste controle hier naar toe gegaan met de taxi. De arts was zeer positief en vertelde ons dat Ger veel moet lopen en dat ik voor zuster Klivia mocht gaan spelen. Ze heeft alles keurig voorgedaan, dat moest wel lukken. Blij en opgewekt verlieten wij het hospital. Wel het kaartje met mail adres van de arts gekregen, gelukkig.
Wij zijn wat gaan wandelen in onze ontzettend leuke buurt en hebben wat gegeten en gedronken, fruitdrinks, alcohol is verboden bij de antibiotica.
Toen naar de kamer gegaan, Ger wat gerust. Weer op pad voor het avondeten. Het been werd iets dikker. Na het eten, stil zitten dus, werd het been dikker, warmer en roder. Ik heb de arts een mail gestuurd rond half 10 en zei antwoordde gelijk. We konden beter maar komen. Kon van alles zijn, trombose, ontsteking of vocht. Aangekomen in hospital was de arts er ook zo. Die besloot antibiotica per infuus te gaan geven en Ger opnemen. Ik mocht ook blijven. Kreeg gelijk de regels voor mijn neus en moest een waarborgsom van enkele honderden euro's betalen per creditcard.
De alarmcentrale gebeld en de opname gemeld.
Wij hebben een private room, dat is fijn. Ger wordt regelmatig gecontroleerd op bloeddruk en koorts. Vanmorgen hebben ze met een doppler echo naar zijn vaten gekeken. Geen trombose en geen ontsteking! Dus vocht.
Ger moet nog wel een nacht blijven en ik ook dus. Ik ben naar ons hotel gegaan om het eea. op te halen aan verschoninkjes en kabeltjes voor onze fantastische mobiele eenheid! In de middag is de arts weer langs geweest, als het been zo dik blijft gaat er morgen een van de hechtingen los om toch te kijken of er een ontsteking is. Nu nog niet vertelde zij, dr. Elvie Theresa Villanueva een filipijnse, want het kan nog gaan bloeden. Morgen gaan wij ook met haar overleggen, hoe nu verder. Ons plan, een wandel en fietsvakantie in Thailand en Laos ziet er door de verwondingen heel anders uit. Ger heeft er te veel last van, hij is totaal niet mobiel.
Ook de alarmcentrale heeft morgen weer contact met ons.
Tot zover de up-date.
In Bangkok zijn op dit moment heftige demonstraties van de bevolking ten opzichte van de oud regeringsleider aan de gang. Er is een supermacht aan politie op de been. En roadblocks met echte rollen van dat gemene prikkeldraad. Kijk mijn ogen uit in de taxi. Sommige taxichauffeurs zeggen dat ze mij niet kunnen brengen ivm ongeval. Ze willen er niet in terecht komen, tja ik ook niet.
Voor diegene die instagram hebben, er staan daar veel foto's van onze (korte) reis op, onder de naam mirador2013.
Voor ons vertrek werd ons verteld dat de ergste dingen op de reis de mooiste verhalen zullen opleveren!
Wij wachten af.....
Hier op de 4e etage geen last van de demonstraties.

Liefs voor allen van ons en bedankt voor alle lieve reacties.

• 05 November 2013 - 13:55

Ann:

Hé sterke vrouw. Je doet het goed!! Hoop zo dat jullie doorkunnen. Het is jullie zo gegund
    na het zware jaar dat erop zit. Ik blijf duimen...Krachtkuppen ( zei ma vroeger)
    zend ik jullie kant op.

• 05 November 2013 - 14:10

Caroline:

Sterkte met alles en waarnaartoe kan ik jullie een prive bericht sturen?
    Caroline en Arthur

• 05 November 2013 - 17:30

Oscar:

Weer onzekerheid maar jullie zijn in goede handen volgens mij. Good luck, ik denk aan jullie. Os XX

• 05 November 2013 - 18:01

Sjoerd En Pauline:

Super vervelend. Wij hopen dat de vocht gauw weg is en de antibiotica gauw helpen. Het wordt inderdaad een stap op de plaats en dan weer verder kijken. Veel sterkte en liefs van ons

• 05 November 2013 - 19:31

Joke En Rinus :

Wat een drama laten we hopen dat het snel en goed geneest want dat is het belangrijkste aan zuster klivia zal het niet liggen .sterkte en liefs van ons joke en rinus

• 05 November 2013 - 19:31

Els:

Ja dit valt goed tegen zeg maar hopen dat de wond schoon is en blijft sterkte
    liefs els en knep

• 05 November 2013 - 21:56

Piet En Riet Van Bakel:

Lieve Gert en Anita, wat onzettend sneu voor jullie. Beterschap Gert en Anita hou je taai. Jullie verdienen een prachtige vakantie daar. Denken aan jullie. Liefs Piet en Riet

• 05 November 2013 - 23:18

Hen En Annie Witjes:

Wat een pech hebben jullie je zag er zo naar uit we hopen dat het snel beter gaat met Gert-Jan .We wensen jullie veel sterkte daar .Hen en Annie

• 06 November 2013 - 09:49

Ria Sprenkeling:

Ik heb het gevonden nu kan ik jullie volgen xx

• 06 November 2013 - 13:41

Mart En Thea:

Vrienden.
    Het is een rampenpakhuis.
    Wanneer houd het eens op.
    We hopen dat er geen complicaties optreden en wensen een goed herstel.
    He zuster Clivia denk ook aan jezelf he.
    Probeer zoveel mogelijk hulp te regelen.
    Want het moet niet zo ver komen dat jij over de kop gaat.
    Liefs Thea en Mart.