geland in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu geland in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

geland in Bangkok

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

31 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

Wij zijn geland. De vlucht is prima verlopen. Ook voor mij als ex vliegangstige. Stichting Valk ben ik eeuwig dankbaar.
Na weken van voorbereiding wisten wij aan een safe taxi te komen. Je gaat naar de eerste etage na de paspoorten controle en daar staan de public taxi! Zo far zo good. Je krijgt dan een briefje met de prijs en de gereedstaande chauffeur weet dan waar je heen moet. Dit was een fijn gevoel dat het zo safe kan gaan. Taxichauffeur heet ons welkom in Bangkok vraagt of wij happy zijn, you happy I happy en begint over voetbal, altijd een raakvlak. Even later zegt hij taxipaper, en niets vermoedend geef ik het formulier aan de goede man. De familie arglistig komt toch even om de hoek kijken want waarom heeft hij dat papier nodig? Ger oppert nog om het hotel te vinden. Maar wij besluiten om het papier terug te vragen. Paper zegt de man, no paper druk gebarend. Pardon, hier gaat iets anders dan het thuis gaat. De taxichauffeur ontkent volkomen dat hij ook maar iets van ons heeft ontvangen. Op het paper is nl. de prijs van de
rit al vastgesteld. En die krijgen wij dus echt meer. In de stad zegt de man dat hij de weg niet weet en ons bij de overbekende Koh Sanroad zal afzetten. Dat pikken wij niet en ik zeg your the driver, it is your job. No hotel no money. Ask someone or ring the hotel. Och nee dat kon hij niet,
terwijl hij op de snelweg had zitten bellen. Wij dreigen met de police, lauw loenen. Dus ik stap de auto uit, houdt iemand aan en die legt de chauffeur uit waar hij naar toe moet. Het was heel dichtbij. Hij wil alleen maar dat wij uitstappen, zijn geld krijgt en bay bay. Maar er zit nog wel een koffer van ons in zijn achterbak dus hij heeft ook een troef. Ik ga voor zijn auto staan en wil de koffer. Hij eerst het geld en dat hebben wij niet gepast en in gedachten zien wij hem met ons wisselgeld wegrijden maar ook wij blijven koppig. Eerst koffer dan te veel geld betalen. Bij het wegrijden zegt Ger are you happy? Gelukkig zijn wij heel snel voor bijna niets opgepikt door een keurige chauffeur.
In het hotel zijn wij hartelijk ontvangen met een drankje. Naar de kamer en slapen.
Toen de stad. Ons hotel ligt om de hoek van Koh Sansroad tegenover Wat Chana Songkram tempel. Super buurt. Lekkere soep gegeten en Ger vlees met pittige saus. Geslenterd door de stad en veel terrasjes gedaan. Dat was ons doel van de eerste dag.
Nu ga ik proberen de foto's erbij te voegen.
Liefs van Ger en Anita
Dit is ons eerste stukje

• 31 Oktober 2013 - 22:47

Hen En Annie Witjes:

Hoi Gert-Jan en Anita .Wat een verhaal zeg dat dit nu meteen al op de eerste moet gebeuren ,maar gelukkig goed afgelopen .Wij zien uit naar het volgende verhaal veel plezier en groetjes uit Zwanenburg.