verrassend leuk - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu verrassend leuk - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

verrassend leuk

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

01 Mei 2015 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

Hello guys, how are you, zo begint bijna elke Amerikaan tegen je als je ergens aankomt. In een winkel, restaurant, hotel whatever.
Ze bedoelen het ook aak niet onecht. ...toch? Ze kennen altijd wel iemand van overzee. Het leuke is, er is direct contact. Wij, vinden dat leuk. Je krijgt tips te over, alleen wij rijden niet van die grote afstanden. Wij stoppen na 2/300 kilometer per dag. Maandag zijn we in het Zion National Parc geweest. Via een hop on hop of bus het parc in en een rondwandeling gemaakt naar een waterval. We kwamen er bij toeval achter dat het een uurtje later was in dit gebied. Geslapen hebben wij in Cedarcity een stadje met te brede wegen waardoor het knusse ver te vinden is. Maar het hotel heeft alles goed gemaakt.
Dinsdag via Dixie Narional Forrest, door de sneeuw wel zo mooi naar Lake Powell. Een prachtig blauw meer met stuwdam en door naar Page voor de overnachting. Page ligt randje Grand Canyon. Wij zijn ook naar dat randje gelopen, je maag draait om. Maar met de camera in de hand, op mijn buik liggend ben ik naar het randje gekropen. Alles voor de foto's, hihihi. Wat een mooi gebied met al die kleuren. Wij waren bij Horseshoe point. De Coloradorivier kronkelt om de Horseshoe. Na 2 dagen snelwegen kijk je niet meer op van vrachtwagens met 3 ja 3 containers erachter en campers, zeg maar connexxionbussen als campers met een giga jeep of groter eraan. Gaat hier de economie zo slecht? Gezien wat er op de weg rijdt niet. Okay dat zegt niet alles maar toch. Woensdag naar Williams een stadje aan de route 66. Zo zouden wij meer stadjes willen zien. Zo gezellig, terrasjes, aan de margarita's, een goed Mexicaans restaurant gevonden. En een prima plek om te slapen. Via een mooie route gevonden. De uren dat wij rijden genieten wij ook volop van de vergezichten. Het grootste gedeelte van de route naar Williams ging door de Grand Canyon. Vele stops gemaakt. Het was de zuidkant want de noordkant is nog steeds vanwege de sneeuw gesloten. Ook in Williams had het van de week nog gesneeuwd. Nu lekker weertje.
Vanmorgen een groot gedeelte van de route 66 gedaan. Seligman is een echt route 66 dorpje. Moet nog een nakijken maar het heeft veel Duitse invloeden. Seligman is ook een Duitse naam natuurlijk. Super jaren 60 terrasjes en muziek. Vandaag weinig snelweg gedaan. Nu zijn wij bij Lake Havasu, het warmste plaatsje in the USA.Vanavond om 20.00 uur nog 37°. Ze hebben hier de Londonbridge naar een eilandje in het azuurblauwe meer gebouwd. Morgen gaan we die bekijken. Voor nu ga ik ook proberen te slapen, met of zonder airconditioning. Liefs van ons beiden en bedankt voor de leuke reacties.

• 01 Mei 2015 - 09:12

Ria:

Nou lees dat het erg leuk is en romantisch allemaal ziet er indrukwekkend uit die woestijn net als wat je ziet in een natuurfilm te gek om dat echt te zien leuk om je verslag te lezen genieten jullie nog maar lekker verder ik neem wel een neutje op jullie twee trouwdag al is dat al geweest in

• 01 Mei 2015 - 09:13

Anneke:

Zo, dit is echt reizen en trekken. Klinkt goed. Van de sneeuw naar 37 graden. Aan afwisseling geen gebrek. Genieten maar. Het vliegt vast om. Liefs Ann

• 01 Mei 2015 - 10:26

Ingrid:

Wat klinkt dat allemaal super! Ik herken die Amerikaanse open houding: ook ik vond dat eigenlijk heel prettig. Zo makkelijk connecten met de yanks. In NL wordt dat er helaas weer snel uitgemept (;-).. Geniet!!

• 01 Mei 2015 - 11:08

Edith:

Heerlijk hè om van die mooie natuur te genieten, zal schitterend zijn, op de foto's of in een film is het al prachtig en dat je dat op je buik mag bewonderen super.
    Geniet nog samen van alle mooie plekken en de margarita's.
    Liefs EP

• 01 Mei 2015 - 21:54

Els:

Wat heerlijk om te lezen je krijgt er automatisch beelden bij.Geniet er nog maar van. Ook de groetjes van Luna envan ons atuurlijk

• 02 Mei 2015 - 21:20

Cor En Pieta:

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. We kunnen de berichten niet rechtstreeks ontvangen, vandaar de late reactie. We genieten met jullie mee. Het komt ons bekend voor wat jullie beschrijven, vooral lake powell en de hooverdam. Groetjes voor Genevieve en Kyle en Kids. Veel plezier pama

• 02 Mei 2015 - 22:16

Truus Petersen:

Leuk hoor om jullie zo te volgen. Geniet ervan!!!!
    Liefs Truus

• 03 Mei 2015 - 15:28

Martin:

Tof. Heerlijk dat jullie genieten van de grand canyon en de route 66.
    op naar LA.

• 03 Mei 2015 - 19:49

Ben Uittenbroek:

Leuke sfeerrapportage. In gedachten zie ik jullie al op een motor uit de 60-er jaren je weg naar LA vervolgen. Enjoy!!!