Het waren 3 fantastische dagen.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu Het waren 3 fantastische dagen.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert-Jan en Anita - WaarBenJij.nu

Het waren 3 fantastische dagen....

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan en Anita

03 November 2013 | Thailand, Bangkok

Bangkok went snel. Het is een drukke maar zeker niet te drukke stad. Wij lopen veel en genieten van de tempels de een nog grootser dan de ander. Daar hebben wij de fakkels gebrand "voor geluk"!
Het Thaise eten is heerlijk in de middag en avond warm, we eten op straat en drinken fruitshakes van de stalletjes. Moet er in Holland niet aan denken, maar hier wil je wel. Onze darmen kunnen het prima hebben, so far.
Ons hotel heeft een zwembad, waar wij na een dagje bezichtigen van de stad rond 19.uur een duik in nemen. Dan een van de vele restaurants bekijken en aanschuiven. Na het eten naar de footmassage, zo lekker. In dat uurtje nemen ze ook je rug, hoofd en nek mee.
Toen wij vertrokken hebben wij getwijfeld over het eventuele gebruiken van een rugzak, maar wij zijn blij met onze koffers, 4wheeldrive. Vele toeristen gebruiken nu ook de koffer. De koffer is de nieuwe rugzak, ook bij de jongeren. De paraplu wordt hier meer gebruikt dan in Holland, tegen de zon wel te verstaan.
Gisteren, zaterdag, zijn wij naar de chinese wijk gelopen. Altijd leuk tussen de Chinezen. Toen door naar Co van Kessel, fietstours. Een Nederlander is dit ooit gestart. Hij is overleden, maar zijn bedrijf gaat zonder hem door. Een tocht van 5 uur hadden wij geboekt. Op goede fietsen in een groep van 10 man gingen wij op pad. Kris kras door de chinesewijk, links rijdend! Met de boot werden wij aan de overkant gezet van de river Chao Phraya. Tempel bezocht, door de klongs gevaren cq geraced met een boot met een vrachtwagenmotor. Power! Fietsend door de plantages, mango,s, bananen, cocosnoten, basilicum en andere heerlijke kruiden. Kruidenmarkt bezocht waar al dit lekkers te koop is. Gefietst tot wij resto tegen kwamen waar onze lunch klaar stond. En toen door Bangkok naar de boot. Weer een hele snelle boot. Wachtend voor een van de sluizen zien wij een dikke vette varaan het water uit komen, het dier was wel 2, 5 meter! Kinderen die zwemmen in dat smerige water. Varanen doen geen kwaad. Na de sluizen gingen de boten een wedstrijdje doen tegen elkaar. Knoert hard over die brede rivier met hun smalle bootjes. Wij moesten wel de life jackets aan, hahaha.
Vandaag, zondag gingen wij met de taxi naar de floatingmarkt. Eentje waar nog geen toerist is geweest. ... Voor een taxi moet je eerst onderhandelen/uitleggen waar je heen wilt. Liefs zonder de meter aan te zetten, wij zijn natuurlijk rijk. Ze vragen graag het dubbele, zonder meter aan, maar wij zijn gekke Henkie niet. Soms kunnen ze niet lezen, of zeggen doodleuk, die markt, tempel of wat dan ook is vandaag gesloten, Bhuddaday! Mooi niet, genoeg andere taxi's 100.000. Bij de markt aangekomen is er ook werkelijk bijna geen andere toerist, leuk dus. We lopen over de markt en gaan de pontons op waar de bootjes met hun etenswaren aan liggen. Alle thaise mensen zijn lekker aan het eten. Volgens ons moet hun inkomen vooral uit de verkoop van eten bestaan. Overal eten! Ger raakt in gesprek met een vrouw op een van de boten en ik loop wat rond..... Toen kwam Ger naar mij gelopen en viel tussen de pontons in met zijn rechter been! Dat zag/ziet er niet goed uit. 2 grote gapende wonden aan zijn been. Direct kwam er hulp voor Ger van de local politie. Sterke mannen dragen Ger naar de straat en gaan de wond schoonmaken en bellen een ambulance. Eerst komt er een motorbroeder die foto's maakt van de verwondingen en de wond verbind, dan komt met laaiende sirenes de ambulance. Ger heeft geen pijn en is uiterst cool. Wij in de ambulance naar een ziekenhuis. De arts en de verpleegkundige spreken Engels. Er wordt een foto van zijn been gemaakt. Niet gebroken. Wel 2 grote gaten in zijn been onder zijn knie. De wonden worden uitgewassen. Ze zijn 5 tot 8 cm lang en diep tot op het bot. Details wat ik zag zal ik jullie besparen, ben ook niet op de hoogte wat ik daar allemaal zag. Maar ze hebben alles gehecht en Ger is vol gespoten met tetanus en pijnstillers. Nu aan de antibiotica en de pijnstillers en elke dag voor controle en schoonmaken van zijn wonden naar het ziekenhuis.
Geen ontstekingen, daar hopen wij op!
Ger mag en kan de komende dagen niet lopen. Wij hebben ons verblijf in Bangkok verlengt en ons hotel bij de river kwai afgemeld. Ook de verdere tocht naar Chang Mai, Laos en de eilanden is onzeker. Ger kan niets en mag niet in het water.
Wat er gaat komen weten wij nog niet maar (ironisch gezegd)
Maar het waren 3 fantastische dagen!!!!!!

• 03 November 2013 - 12:40

Inge:

Oeps!!!!!!

Heel veel sterkte met Gertjan zijn been / wond.
    Zorg eerst maar dat
    T dat goed geneest. Eerst uitrusten! Tijd genoeg om nog een heleboel te zien toch?

• 03 November 2013 - 12:54

Oscar:

Jee wat een bad luck.. Hoop dat GJ snel op de been is en jullie verder kunnen. Sterkte!! Os XX

• 03 November 2013 - 13:07

Thea En Mart:

Jeetje,
    Wat een pech. ( wat kloterig)
    Wij wensen een heel goed herstel zonder narigheid
    en hopen dat jullie binnenkort de reis kunnen voortzetten.
    Geniet in elk geval van het mooie weer en de omgeving.
    Liefs.

• 03 November 2013 - 13:51

Pauline En Sjoerd:

Na een flitsende start toch EVEN geveld.Wel erg vervelend maar tijd genoeg. In ieder geval wel goede zorg daar lijkt het.Rust lekker uit en geniet van de mooi weer!- hier heb je dat niet! Knuffels

• 03 November 2013 - 14:06

Truus Petersen:

Bálen hoor!!! Sterkte Gert Jan en rustig aan!!!

• 03 November 2013 - 14:08

Els:

Dat is even schrikken gelukkig zijn de prive ziekenhuizen uitstekend
    sterkte en probeer toch ondanks alles te genieten
    kus

• 03 November 2013 - 17:10

Sander:

Tjeee... Wat een verhaal. Sterkte daar. Hoop dat de genezing spoedig verloopt zodat
    Jullie de reis kunnen voortzetten. Liefs Sander

• 03 November 2013 - 20:08

Jesse:

Ja maar zo hoort de Thailand ervaring niet te verlopen!! We hopen dat jullie ondanks de pech toch nog langer van fantastisch Thailand mogen / kunnen genieten. X jas en jes

• 05 November 2013 - 13:33

Jan Gringhuis:

hoi Anita en Gert Jan, ik hoop dat na die fantastiese drie dagen er nog veel mogen volgen.